ظرافت های معلمی

صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکر به دوام

ناتمام دو‌جهان را کند این پنج تمام

إنَّ لِسانَ ابْنِ آدَمَ یشْرِفُ عَلی جَمیعِ جَوارِحِهِ کلَ صَباحٍ فَیقُولُ: کیفَ أصْبَحْتُمْ؟ فَیقُولُونَ: بِخَیرٍ إنْ تَرَکتَنا وَ یقُولُونَ: اللّهَ اللّهَ فینا وَ یناشِدونَهُ وَ یقُولُونَ: إنَّما نُثابُ وَ نُعاقَبُ بِک

هر بامداد زبان آدمی بر همه اعضای تنش سرکشد و گوید: حالتان چطور است؟ گویند: اگر ما را رها کنی بخیر است، و می گویند: خدا را خدا را درباره ما و او را قسم می دهند و می گویند: همانا به خاطر تو یا ثواب گیریم یا به عذاب الهی دچار شویم.الكافى: 2/ 115، باب الصمت حفظ اللسان

آسمان بارِ امانت نتوانست کشید

قرعهٔ کار به نامِ منِ دیوانه زدند

سوره احزاب
إِنَّا عَرَضْنَا ٱلْأَمَانَةَ عَلَى ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلْأَرْضِ وَٱلْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا ٱلْإِنسَٰنُۖ إِنَّهُۥ كَانَ ظَلُومࣰا جَهُولࣰا(٧٢)
يقيناً ما امانت را [كه تكاليف شرعيۀ سعادت بخش است] بر آسمان ها و زمين و كوه ها عرضه كرديم و آنها از به عهده گرفتنش [به سبب اينكه استعدادش را نداشتند] امتناع ورزيدند و از آن ترسيدند، و انسان آن را پذيرفت بى ترديد او [به علت ادا نكردن امانت] بسيار ستمكار، و [نسبت به سرانجام خيانت در امانت] بسيار نادان است
بعضی گفتند امانت نماز هست بعضی اهل بیت بعضی گفته اند امانت عشق الهی است.

حالا دو ایه قبلش در مورد زبان هست و قول سدید.

قول سديد» سخنى است كه در آن سستى و لغو و دروغ و نفاق نباشد. سخنى كه همچون سدّى محكم، جلو شكّ و شبهه و فساد را بگيرد.

سوره احزاب
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱتَّقُواْ ٱللَّهَ وَقُولُواْ قَوْلࣰا سَدِيدࣰا(٧٠)
اى اهل ايمان! از خدا پروا كنيد و سخن درست و استوار گوييد

تقوا و قول سدید نتیجه می دهد اصلاح اعمال و غفران ذنوب.
سوره احزاب
يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَٰلَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْۗ وَمَن يُطِعِ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا(٧١)
تا [خدا] اعمالتان را براى شما اصلاح كند و گناهتان را بر شما بيامرزد و هركس خدا و پيامبرش را اطاعت كند، بى ترديد رستگارى بزرگى يافته است.

شورای دانش اموزی به من مراجعه کنند زیر نظر بگیریم.

با مدیر جلسه می ذاریم شورا می اد. اردوها رو باهاشون هماهنگ می کنیم و بوفه و امکانات ورزشی و انتقاد از استاد و کلاس فوق برنامه و ....

روز دامپزشکی

احترام به حیوانات در اسلام هست تا جاییکه به صورت اسب نزنید شخصیت دارد.
یا امام معصوم یه لقمه خودش می خورد یه لقمه یه سگ یا گربه می داد چرا می گفت چون نگاه به غذا داره.
اما همین اسلام می گه سگ بیرون از خانه نه داخل خونه. سگ مراقب توست نه تو مراقب سگ.
کنش اجتماعی روی یه خرس حساسه اما روی بی اب و غذایی غزه حساس نیست دو زار نمی ارزه.

رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : إنّ جَبرئيلَ أتاني فقالَ : إنّا مَعشرَ الملائكةِ لا نَدخُلُ بَيتا فيهِ كلبٌ ، و لا تِمثالُ جَسَدٍ ، و لا إناءٌ يُبالُ فيهِ .[بحار الأنوار: 59/177/11 .]

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : جبرئيل عليه السلام نزد من آمد و گفت : ما جماعت فرشتگان به خانه اى كه در آن سگى يا پيكره اى و يا ظرف ادرارى باشد وارد نمى شويم.

موی سگ بر بدن طبق بعضی فتواها نماز را باطل می کند.

حضرت آیت الله آقای سید محمد باقر شفتی می گوید: به خرابه ای دیدم سگی در کنار خرابه از گرسنگی حال حرکت ندارد و شیر در پستان او خشکیده است می گوید: دلم به حال سگ سوخت چون دیدم بچه های او به زیر سینه او چسبیده اند من آن جگر را قطعه قطعه نمودم و به سوی او افکندم تا تمام شد آن سگ سر خود را به طرف آسمان بلند کرد و چند مرتبه صدا زد یقین کردم در حق من دعا کرد. و او را که فقیر بود ثروتند کرد.

نوشته شده در دوشنبه چهاردهم مهر ۱۴۰۴ساعت 6:38 توسط محسن کشتکار|




قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت